ההיסטוריה שלנו
150 שנות יצירה, המצאה והפיכה לספק לתעשיית הרכב מהראשונים בעולם
היסטוריה

140 שנים של קונטיננטל מתחילים ב: 1871-1900 רוח של אופטימיות

חברת Continenetal, או בשמה המלא "Continental Caoutschouc and Gutta Perch Compagnie" נוסדה בשנת 1871 בעיר האנובר שבגרמניה, תחת חברת מניות מאוחדת. בשנים הראשונות, התמקד הייצור במפעל המרכזי של החברה, ברחוב ווהרנוולדר, במוצרי גומי רכים, אריגים, בד המכיל גומי וכן צמיגים מוצקים (מלאים) עבור כרכרות ואופניים.

דמות הסוס המשתולל, סמלה של החברה עד היום, נוסף כסימן רשום בשנת 1882. עשר שנים חלפו וקונטיננטל הפכה לחברה הגרמנית הראשונה המייצרת צמיגים פניאומטיים לאופניים.

נקודות ציון נוספות בתקופה זו:

1989- ייצור צמיגים פניאומטיים למכוניות ללא סוליה (צמיגים חלקים)

1900- שימוש של ספינת האוויר הגרמנית הראשונה, LZ1, בחומר מתוצרת החברה לאחסון ואיטום שקי גז.

1901 - 1930 כשרון ההמצאה

 

תקופה זו הייתה עמוסה בהמצאות מבית היוצר של קונטיננטל, כולל כאלה ששינו את חוקי המשחק בתחום. בין נקודות הציון של החברה בשנים אלה:

1901

המכונית הראשונה מתוצרת דיימלר עם השם מרצדס, משיגה ניצחון סנסציוני במרוץ המכוניות Nice-Salon-Nice תוך שהיא נעזרת בצמיגים הפניאומאטיים של החברה.

1904

קונטיננטל מציגה את צמיד המכונית הראשון בעולם הכולל "טביעת רגל", כלומר, חריצים או פסים מוטבעים.

1905 קונטיננטל מייצרת צמיגים מונעי החלקה (Anti Skid) הכוללים מסמרים. זוהי הגרסה המוקדמת לצמיגים המשובצים באלמנטים מונעי החלקה.
1907 "אטלס הדרכים של קונטיננטל", המיועד למכוניות ואופנועים, יוצא לאור לראשונה.
1908

קונטיננטל ממציאה חישוק שניתן להסרה עבור מכוניות סדאן. המצאה זו נחשבת ליוצאת דופן עקב החיסכון בזמן ובמאמצים שהיא מאפשרת בעת החלפת צמיגים.

1909

דוגמאות גומי סינטטי שפותחו במעבדות חברת "באייר" מגופרות בהצלחה במפעל קונטיננטל ומעובדות לכדי הצמיג הניסויי הראשון. באותה שנה, חלוץ התעופה הצרפתי, לואי בלריו, עושה היסטוריה וחוצה את תעלת למאנש בפעם הראשונה. כמעטפת לגוף המטוס והכנפיים של מטוסו הוא השתמש בחומר מתוצרת קונטיננטל.

1912

התחלת בניית מבנה המנהלה של החברה בתכנונו של הארכיטקט פטר בהרמנס, בהאנובר. ב-1986 בניין זה נרכש על ידי מועצת העיר על מנת שישמש מרכז טכנולוגי.

1914

ניצחון משולש למכונות דיימלר, בהן צמיגי קונטיננטל, במרוץ הגרנד פרי של צרפת.

1921

בחגיגות יובל שנים להיווסדה של החברה, הייתה קונטיננטל לחברה הגרמנית הראשונה שהכניסה את צמיג המיתרים/סיבים לשוק. אריג הפשתן הנוקשה, הארוג בצורה מרובעת, הוחלף  באריג העשוי ממיתר סיבים גמיש. באותה עת, צמיגי הענק הראשונים מיוצרים על ידי קונטיננטל ומתחילים להחליף את הצמיגים המוצקים בהם השתמשו רכבים מסחריים עד לתקופה זו.

1926

החברה מתחילה להשתמש בפחמן שחור כחומר מחזק. זאת במטרה להעניק לצמיג התנגדות גדולה יותר לבלאי והגנה מפגעי הזמן. הפחמן מקנה לצמיג גם את צבעו השחור.

1928-1929

איחוד עם החברות הגרמניות הבולטות בתחום תעשיית הגומי במטרה להקים את תאגיד Continental Gummi-Werke AG. לצד זה, החברה מתחילה להשתלט על מפעלים ב-Hanover-Limer ו-Kobrach/Hesse.

1931 - 1960 הצלחה במרוצי מכוניות

1932

קונטיננטל משווקת תהליך ההדבקה וחיבור של גומי עם מתכת, תחת סימן מסחרי רשום בשם Contintal Schwingmetak. החומר הסופי משמש לבידוד תנודות ורעש בעת התמיכה של הצמיגים במנועים, מה שמשפר את חווית הנהיגה בעשרות מונים.

1935-40

צמיגי קונטיננטל רושמים רצף מתמשך ומרשים של זכיות במרוצים. רכבי מרצדס ואוטו-אוניון, בהם מורכבים הצמיגים, משיגים ארבעה ניצחונות רצופים בגרנד פרי הגרמני, ארבע הצלחות במרוץ צפון אפריקה טריפולי ושלושה ניצחונות באיטליה. בתוך כך, נהגי מרוצים דוגמת Carraciola, Stuc ו-Rosemeyer שוברים שיאי מהירות וזוכים לתהילת עולם.

1936

גומי סינטטי מתחיל להיות משולב לתוך תהליך הייצור של צמיגי קונטיננטל.

1938

הנחת אבן פינה למפעל הצמיגים בסטוקן, האנובר.

1945

הפצצה כבדה מביאה לנזק למפעלי החברה בהאנובר (והרנוולד, קורבאך). הממשל הצבאי הבריטי מאפשר למפעלים בהאנובר לחדש את הייצור בחודש יוני של אותה שנה.

1951

מתחיל הליך ייצור רצועות כבל הפלדה על סרט נע.

1952

החברה מוסיפה את צמיגי M+S לנהיגת חורף לקו מוצרי הצמיגים השגרתיים שלה.

1951-55

קונטיננטל חוזרת על הצלחותיה מהתקופה שלפני מלחמת העולם השנייה במסלולי המרוצים השונים. תוך שיתוף פעולה עם דיימלר-בנץ ופורשה, ובעזרת נהגים מוכרים דוגמת קטריל קלינג, סטירלינג מוס וחואן מנואל פאנג'יו, זוכות ב-1952 מכוניות המצוידות בצמיגי החברה במרוץ Carrera Panamericana, כמו גם במירוצי הגרנד פרי של צרפת, בריטניה, הולנד ואיטליה.

1955

קונטיננטל הופכת להיות החברה הגרמנית הראשונה שמייצרת צמיגי טיובלס (צמיג ללא פנימית), וכן הראשונה שמפתחת קפיצי אוויר למשאיות ולאוטובוסים.

1960

מתחיל ייצור סדרתי המוני של צמיגים רדיאליים.

 

1961 - 1990 הפיכה ליצרן בינלאומי

שנים אלה מסמלות את הפיכתה של קונטיננטל לחברה מובילה בתחום בקנה מידה בינלאומי. כמה דברים הובילו לזה:  

1961

מפעל החברה בדננברג, גרמניה, מושלם ומתחיל ייצור נוסף של רכיבי פלסטיק לתעשיית הרכב.

1964

קונטיננטל בונה מפעל צמיגים בסרגמין, צרפת, ומפעל למוצרים תעשייתיים בנורטהיים, גרמניה.

1967

פתיחת מתקן הבדיקה והניסוי בקצה LuneBurg Hate. ב-1994-1995 מתקן זה הכפיל את שטחו במטרה לאפשר בניית מסלולים חדשים – כולל מסלול באורך 3.8 ק''מ למכוניות עם ביצועים גבוהים. ב-2001 נפתח מסלול חדש, באורך של 3.7 ק''מ, לבדיקת והערכת רעש.

1971

החברה מקימה את מפעל הייצור הגדול באירופה בצינורות, וזאת במפעל קורבאך. ייצור הצינורות מועבר מהאנובר למפעל החדש.

1972

קונטיננטל משיקה את צמיג החורף ללא מסמרות, ContiContact.

1974

קונטיננטל הופכת ליצרן הראשון המספק לתעשיית הרכב האירופאית מגפי פוליאוריתן יצוקים.

1976

מפעיל נורטהיים של החברה, הנחשב גם כך לאחד הגדולים באירופה לייצור בשיטת הסרט הנע, מגדיל את תפוקת הייצור בו.

1978

רכישת טכנו-כמי, פרנקפורט, אחת החברות המובילות בגרמניה לייצור מצמדי צינור.

1979

קונטיננטל משתלטת על הפעילות האירופאית בתחום הצמיגים של יצרנית הצמיגים האמריקאית יונירויאל. פעילות זו מגדילה את בסיס הלקוחות של החברה בשוק האירופאי.

1983

קונטיננטל מציגה מסב מיוחד (Hydromounts), למניעת תנודות ורעש במנועים. המסב מיוצר בייצור המוני עבור תעשיית הרכב.

1985

השתלטות על פעילות חברת הצמיגים האוסטרית סמפריט.

1987

רכישת יצרן הצמיגים הצפון אמריקאי General Tire Inc. מאז 2001 החברה פועלת תחת השם Continental Tire North America Inc.

1989/90

מיזם משותף לייצור צמיגים בלוסאדו מוקם יחד עם החברה הפורטוגלית Mabor. ב-1993 מושלמת ההשתלטות על פעילות הצמיגים ועל מפעל המייצר מיתרי טקסטיל.

1991 - 2010 ספק לתעשיית הרכב

1991

פעילות ייצור המוצרים התעשייתיים מאורגנת מחדש תחת המותג ContiTech, עם הצמיג ContiEcoContact. החברה הופכת ליצרנית הראשונה המשווקת צמיג מכוניות ידידותי לסביבה.

1993

קונטיננטל רוכשת את רוב האחזקות בחברה הצ'כית Barum, הכוללות מפעל צמיגים לרכבים פרטיים ומסחריים בעיר אוטרוקוביץ וכן רשת סוכנים בעלת כ-50 נקודות מכירה.
בשלב הזה, יש לחברה כ-2,000 קמעונאי צמיגים ובעלי זיכיון ב-15 מדינות אירופאיות – כולל ארגונים קמעונאיים שונים (Vergolst ואחרים).
חברת Benecke-Kaliko AG משולבת לתוך חטיבת ContiTech.

1994

מיזם משותף של ContiTech והחברה הסלובקית Vegum מביא לייצור פרופילי גומי לתעשיית הרכב באירופה. בשנת 1996 ההסכם מורחב וכולל בתוכו מוצרים יצוקים בתבניות.

1995

"חטיבת מערכות כלי הרכב של קונטיננטל" מיוסדת על מנת לחזק ולהגדיל את היקף העסקים של החברה עם תעשיית הרכב. בשנה זו, משתלטת ContiTech על פעילותם של מוצרי מערכות ההינע של חברת TBA Belting LTD.

1997

חברת קונטיננטל מציגה לעולם את ISAD – יחידת מתנע מחולל מובנית. מדובר בטכנולוגיה חשובה המצמצמת את צריכת הדלק ומחליפה את מתנע הרכב והמכלול ביחידה אחת שלמה. עבור טכנולוגיה זו מקבלת החברה, באותה שנה, את פרס הפיתוח התעשייתי הגרמני.

1998

קונטיננטל רוכשת את החברה האמריקאית Automotive Brake and Chassis, שלה שייכת חברת Alfred Tevas GmbH. כל העסקים של Continental Tevas ופעילותה העולמית משולבים אל תוך חטיבת מערכות החברה של ה-Automotive Sys. Division.

1998-1999

קונטיננטל מוסיפה אתרים בארגנטינה, מקסיקו, דרום אפריקה וסלובקיה, מה שמחזק עוד יותר את מעמדה כיצרן צמיגים בקנה מידה עולמי. פעולות נוספות בתהליך הגלובליזציה של ContiTech נעשות בברזיל, צ'ילה, מקסיקו והונגריה.

2000

החברה פותחת מפעל חדש לייצור צמיגי מכוניות נוסעים בטימישוארה, רומניה. באותה שנה, יוצרות קונטיננטל וחברת Nisshinbo מיזם משותף בתחום מערכות הבלימה והשלדות לשווקי הרכב היפניים והקוריאניים.

2001

קונטיננטל רוכשת את השליטה בשתי חברות יפניות העוסקות בייצור מערכות ורכיבי תגבור בלימה ומעצורי דיסק.

ContiTech רוכשת 51% מחברה סינית המייצרת צנרת מיזוג אוויר והיגוי כוח.

קונטיננטל מתגברת ומחזקת את הפעילות שלה בתחום האלקטרוניקה של כלי הרכב באמצעות רכישת חברה בשם Temic, המתמחה בכך. החברה משולבת לתוך מערכת ה-Automotive Sys. Division של קונטיננטל.

2002

קונטיננטל וברידג'סטון משלבות כוחות יחדיו ומפתחות את צמיגי Run-Flat. הייחוד של צמיגים אלה הוא ביכולתם לנוע גם לאחר פגיעה. המטרה בכך היא ליצור תקינה עולמית למערכות מהסוג הזה המותקנות על גבי חישוקים סטנדרטיים.

המפעל החדש של ContiTech לייצור מערכות הינע ברומניה נכנס לתפעול שוטף, בעוד מפעל בתורכיה מספק לחטיבה יכולת ייצור נוספת עבור מערכות לבלימת זעזועים.

קונטיננטל ויוקוהמה מקימות מיזם משותף במטרה להגדיל את פעילות הצמיגים של החברה בשוק הפורה של כלי הרכב היפניים.

2003

קונטיננטל מחזקת את מיקומה באזורי אסיי ואוסטרליה באמצעות הקמת מיזם משותף עם הענק המלזי Sime Darby Berhad. החברה, הפועלת תחת השם Continental Sime Tyre Sdn. Bhd מחזיקה בשני מפעלים במלזיה.

2004

ContiTech מקימה מיזם משותף לייצור מפוחי בולמי זעזועים בקוריאה. בשנה זו, נחשף ה-ContiSportContact 2 Vmax – צמיג הכביש הראשון המאושר למהירויות של עד 360 קמ''ש (224 מייל לשעה).

2005

קונטיננטל מרחיבה את בסיס הייצור ברומניה ופותחת מפעל הרכבה לרכיבים אלקטרוניים עבור תעשיית הרכב. המפעל, הכולל בתוכו גם מרכז מחקר ופיתוח, מוקם בעיר סיביו. לצד זה, נפתח מפעל לייצור מערכות מיזוג אוויר בטימישוארה. קונטיננטל רוכשת בשנה זו את עסקי חיישני הגלגלים של חברה יפנית, המייצרת בסין. החברה משיקה מפעל חדש במקסיקו לייצור רכיבי בלמים.

בשנה עמוסה זו משלימה קונטיננטל השתלטות גם על Phoenix AG. באמצעות המיזוג של ContiTech נוצרת המומחית הגדולה בעולם לטכנולוגיות גומי ופלסטיק. שיתוף פעולה עם ZF Friedrichshafen מאפשר פיתוח משותף ושיווק של טכנולוגיית רכבים היברידיים.

2006 החברה מתחילה לייצר תפסניות בולמים ("קאליפרים") במפעל החדש בזוולן, סלובקיה. לצד זה, מתחיל ייצור צמיגי מכוניות נוסעים, משאיות קלות ורכבים מסחריים בעיר קמקארי שבברזיל. ContiTech רוכשת יצרן דני של רצועות תמסורת כוח, לו מפעלי ייצור בדנמרק, בסין, בקוריאה ובהודו. קונטיננטל רוכשת את עסקי האלקטרוניקה האוטומטיביים של מוטורולה, כאשר היחידה החדשה משולבת בתוך Automotive System Division. היחידה כוללת כעת את פעילות מוטורולה בתחומי שלטים, חיישנים, אלקטרוניקת פנים וטלמטיקה. הייצור נעשה במפעלים הממוקמים בצפון אמריקה, ביפן, בסין, במקסיקו, בצרפת, בבריטניה ובגרמניה.
2007 קונטיננטל רוכשת את מרבית החברה הסלובקית Continental Metador s.r.o ומרחיבה את מעמדה של חטיבת הצמיגים וחטיבת ContiTech במרכז ובמזרח אירופה. החברה רוכשת את Siemens VDO Autumotive AG, צעד שהופך אותה להיות אחת מחמש הספקיות המובילות בתעשיית הרכב בעולם. מעמדה של החברה בשוק באירופה, צפון אמריקה ואסיה מתחזק אף הוא.
2008 Schaffler KG הופכת להיות בעלת מניות חשובה ועיקרית ב-Continental AG, בעקבות הצעת השתלטות אשר פורסמה בקיץ של אותה שנה.
2009 החברה פותחת מטה אסיאתי חדש ומרכז מחקר ופיתוח בשנחאי. זהו ציון דרך חשוב נוסף בגידול החברה באסיה בכלל ובסין בפרט.
2010 קונטיננטל מתחילה בשיווק צמיג מדגם ContiSportComtract 5 P. צמיג קיץ זה תוכנן במיוחד עבור מכוניות ספורט וכלי רכב משופרים ועתירי ביצועים.

 

עד היום 2011 העתיד בתנועה

2012 התחלת מבחני נהיגה נרחבים בכלי רכב אוטומטיים במדינת נבאדה בארה"ב. רכב מבחן קונטיננטל אוטומטי ביותר עבר מרחק של 15,000 מיילים בכבישים ציבוריים ללא תאונות.
2017 לראשונה החברה מעסיקה יותר מ- 235,000 עובדים בכל רחבי העולם. המכירות השנתיות הסתכמו ב -44 מיליארד אירו.
2017 קונטיננטל בנתה רכב מבחן כדי לאפשר ניידות ללא נהג, במיוחד בערים. המכונה CUbE (Continental Urban Mobility Experience), רכב זה נמצא במבחן באתר סמוך לפרנקפורט.
2018 פתיחת מעבדת המחקר והניסוי "מעבדת טאראקסאגום אנקלם" באנקלם, מקלנבורג-מערב פומרן, גרמניה. הוא מהווה בסיס למחקר בגידול ועיבוד שן הארי הרוסי כמקור חלופי לחומר גלם מעץ הגומי.
2020 המטה הקונטיננטלי החדש - שאמור להיחנך לציון 150 שנה לחברה - מסמל ומקדם באמצעות הארכיטקטורה שלו את תרבות החדשנות והתחברות בקונטיננטל. הקמפוס החדש עונה על הדרישה לשיתופי פעולה זריזים, גמישים ומחוברים זה לזה בכל הארגון, כפי שכבר נהוג כיום בקונטיננטל ברחבי העולם.